افرادی که به تازگی دیابت نوع 2 در آنها تشخیص داده شده است، نیاز به توصیه های غذایی بهتر و حمایت بیشتری دارند

28  ژوئیه 2020 - تیمی از محققان دانشگاهNew Griffith ، در استرالیا برای اولین بار تاثیر رژیم غذایی را بر افراد در فاصله ی کوتاهی پس از تشخیص دیابت نوع 2 ، بررسی کردند. آنها اعلام کردند: افرادی که به تازگی دیابت نوع 2 برای آنها تشخیص داده شده است، به توصیه های غذایی بهتر و پشتیبانی بیشتری نیاز دارند.

محقق برجسته و کاندیدای دکتراEmily Burch  از موسسه بهداشت Menzies در کوئینزلند، گفت: بهبود کیفیت رژیم غذایی و سایر رفتارهای سبک زندگی (مانند ورزش)، اولین قدم در مدیریت دیابت نوع 2 است. رژیم های غذایی خاص می تواند به کنترل دیابت نوع 2 کمک کند، اما تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مبتلایان به دیابت نوع 2 رژیم های غذایی بی کیفیتی دارند و این به شدت بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد و خطر بروز عوارض مرتبط با دیابت مانند بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی را تحت تأثیر قرار می دهد.

محققان همچنین دریافتند که افراد پس از تشخیص دیابت نوع 2، با انبوهی از توصیه های رژیم غذایی متناقض بمباران می شوند که برای کسانی که به کمک نیاز دارند، مفید نیست.

خانم Burch، اضافه کرد: ما می خواستیم بدانیم که آیا افراد بعد از تشخیص با دیابت نوع 2 ، کیفیت رژیم غذایی خود را تغییر می دهند و در صورت ایجاد تغییر، سبب بهبود شرایط آنها می شود؟

او گفت: ما دریافتیم کسانی که کیفیت رژیم غذایی خود را بهبود می بخشند، در اوایل تشخیص کیفیت غذایی ضعیفی داشتند، غیر سیگاری بودند، مرتب ورزش می کردند و از شاخص توده بدنی پایین تری برخوردار بودند.

این مطالعه شامل مصاحبه با 225 بزرگسال بود که به تازگی از ابتلای خود به دیابت نوع 2 مطلع شده بودند. اطلاعات مربوط به دموگرافیک، رژیم غذایی، اطلاعات بدنی و سلامتی آنها ثبت شد و شرکت کنندگان بسته به بهبود کیفیت رژیم غذایی یا عدم آن در طی 3 ماه، به دو گروه تقسیم شدند.

خانم Burch، گفت: استراتژی هایی برای حمایت بهتر از افراد سیگاری، افرادی که فعالیت بدنی کمتر و شاخص توده ی بدنی بالاتری دارند، نیاز است. این تحقیق روند مداخلات تحقیقاتی آینده را برای کمک به همه افراد برای موفقیت دراز مدت در بهبود کیفیت رژیم غذایی و کاهش خطر عوارض مشخص نمود.

یافته های این تحقیق در مجله Nutrition and Diabetes منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/jul/better-dietary-advice-is-needed-for-those-newly-diagnosed-with-type-2-diabetes.html